środa, 26 lutego 2014

TVB - Mix for Basstion

 
Oto miks zbasowanego, wrocławskiego DJ'a i producenta TVB (Tomek Leśniewski), przygotowany na potrzeby mojego sobotnio-niedzielnego Basstionu w Czwórce.
Mój gość w eterze sam do niedawna się udzielał, i do września ubiegłego roku, prowadził audycję "Broken Beats" we wrocławskim Radiu Luz (wraz z Wują z kolektywu My Head Is Dubby).
Zanim zabrzmi muzyka, najpierw kilka podstawowych pytań do Tomka.

Jak długo grasz i produkujesz?
TVB: Zacząłem grać w 1999 roku. Mój brat Łukasz, który wówczas wrócił ze Stanów, kupił mi w nowo otwartym sklepie Skylark w Łodzi gramofon, mikser oraz singiel Ol' Dirty Bastarda pt. „Got Your Money”. Pierwsza impreza, na której grałem, odbyła się około 2001 roku w łódzkim klubie Bagdad Cafe. Wspierałem wówczas zespół Mikrowafle. Szyciem bitów zajmuję się od kilku lat, jednak początki sięgają czasów liceum oraz programu Fruity Loops - w dodatku pożyczonego na dyskietce. Mój aktualny studyjny zestaw to Logic Pro 9, NI Maschine oraz midi kontroler Akai Mpk 49.

Jak określiłbyś swoje brzmienie?
Mam wrażenie, że ono stale ewoluuje. Ostatnio staram się wypracować styl, który można określić jako slow-step  czy też half-step. Sporo podobnych, ciekawych rzeczy zaobserwować można ostatnio w takich gatunkach jak juke / footwoork, drum and bass oraz zouk bass. Ja próbuję przenieś niektóre pomysły na style funkcjonujące w przedziale 128 – 135 BPM. Bit jest o połowę wolniejszy, dzięki temu zyskuję kontrast pomiędzy energią a tempem, a to z kolei daje więcej przestrzeni i możliwości mieszania gatunkowych form. Przypomina mi to początki dubstepu, gdzie słuchacze poruszając się do bitu, łapali albo hi hat i tempo 140 BPM, albo werbel i tempo 70 BPM.

Producenci, płyty, nagrania, które miały na Ciebie największy wpływ...
Od zawsze Busta Rhymes... Uwielbiam Buraka Som Sistema za ich energię, Timo Massa i MJ Cole'a za precyzję, oldschoolowe nagrania Tayo za klimat, Flying Lotusa za kosmos, Sama Bingę i Sbtrkta za innowacyjność, a Kaliber 44 za "kątomierz w kącik oka".

Twój największy dotychczasowy sukces?
Zuzanna Maria - moja córka :-).

Nad czym obecnie pracujesz?
15 marca nakładem firmy Time2Fly Records ukazuje się mój UK-funkowy singiel pt. "Padre". W londyńskiej rozgłośni Rinse Fm grał go Roska, czyli sam ojciec chrzestny UK funky. Jestem na końcowym etapie tworzenia swojej pełnej EPki, i będę wkrótce szukać wydawcy.  Pierwsze dwa nagrania otwierające mój miks dla Basstionu planuję umieścić właśnie na tym nowym materiale. Poza tym wypełniam formularz do Redbull Music Academy, więc w drugiej połowie 2014 na dwa tygodnie będę trochę zajęty (śmiech).

Opowiedz o swoim miksie...
Starałem się przybliżyć swoje inspiracje, a także zapoznać słuchaczy z moimi autorskimi produkcjami. Zatem wyjmijcie zimne napoje z lodówki i nastawcie to głośno :-)

TVB - Basstion Mix
1. TVB - Soundboy (dub)
2. TVB - Night lift (dub)
3. Sepalcure - Love Pressure (Lando Kal remix)
4. Bassbin Twins - Everybody Thinks I'm High
5. Bassbin Twins - Woppa
6. Mosca - Bax
7. TVB - Padre (forthcoming on Time2Fly rec.)
8. Royskopp - Tricky Tricky (TVB remix)
9. 2562 - Basin Dub & Mj Cole - Sincere (TVB edit)
10. Wascal - Know U
11. Sepalcure - Love Pressure
12. Burial - Exit Wounds



Przydatne linki:
www.soundcloud.com/tvb
www.facebook.com/TVBBEATS
www.mixcloud.com/TVB
www.twitter.com/TVB_Tomek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz